Let's Follow

25 June 2011

Hatiku

Lafaz Bismillah pembuka tinta...


Jangan kau salahkan, orang merindu dengan kerinduannya, 
sehingga kau mampu menyelami jiwanya…

Ya Allah, bagaimana harus kumulakan, rasa hati ini yang kian mencengkam dada saban hari. 
Ya Allah, hambaMu ini berasa sangat sedih Ya Allah hati ini seakan tidak mampu untuk meneruskan liku-liku kehidupan ini. Perjalanan ini terasa sangat meletihkan.
Wajah ini sudah tidak mampu tersenyum lagi seperti dahulu.


Jauh sudut di dalam hati ini mengatakan aku merinduinya, aku memerlukannya, aku mendambakan kasih sayangnya, aku menginginkannya hadir di hadapanku seperti dulu.


Tetapi, aku tahu, perkara itu tidak mungkin menjadi kenyataan, tidak kan pernah terjadi. Aku hanya mampu melihatnya tika sedang lena diulit mimpi. Dia hadir padaku, tersenyum lagi dan bawa ku pergi.


Ya Allah, aku lemah saat ini, mengapa wajah itu ada di mana-mana, mengapa aku tidak mampu melupakannya, mengapa baunya sering kuterhidu.


Ya Allah, aku memohon padaMu, andai dia bukan yang terbaik untukku, bantu daku untuk membiarkan dia pergi selamanya ya Rahman, tolong daku untuk membuang segala memori kisah aku dan dia selamanya.


Ya Allah, izinkan diri ini untuk merasa bahagia lagi seperti dahulu, izinkan wajah ini untuk tersenyum lagi, ya Rabb hentikan hilangkan linangan air mata ini, hentikan minda ini dari terus mengingatinya. 


Hanya padaMu tempat kuluah segala yang terpendam dari dalam sanubari yang paling dalam.


Ampuni daku ya Allah, jangan kau beri aku kebahagiaan jika kebahagiaan itu melebihi kebahagiaanku ketika mengadapMu. Aku redha, kebahagiaan itu biarlan ia hadir dengan sendirinya. Jika ini yang terbaik buatku, aku redha dengan ketentuanMu. 


~Azamku tak mungkin kau jadikan kelabu. Tepis-tepis kata sinis, yang panas ku jadikan membeku. 
Bahagia aku kemudi selalu. Biar ku menuju jalan tak berbiku. 
Biarkan ku senyum selalu tandanya ku tiada seteru. 
Jangan kau terpenjuru. Jangan kau bercelaru. 
Diriku bukan dirimu.~

0 Pandangan anda?:

Post a Comment

Ada apa nak kata?
Sila ^_^

Cool Hot Pink Outer Glow Pointer